AURELI, TIZIANA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 2.115
NA - Nord America 2.029
AS - Asia 880
SA - Sud America 12
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 2
Totale 5.038
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2.020
IT - Italia 552
CN - Cina 501
UA - Ucraina 364
IE - Irlanda 282
TR - Turchia 256
GB - Regno Unito 241
SE - Svezia 236
FR - Francia 167
DE - Germania 107
FI - Finlandia 74
RU - Federazione Russa 55
SG - Singapore 55
IN - India 48
AT - Austria 10
BR - Brasile 10
CA - Canada 9
BE - Belgio 8
ES - Italia 6
IR - Iran 6
IL - Israele 5
VN - Vietnam 5
CZ - Repubblica Ceca 4
MD - Moldavia 3
CH - Svizzera 2
CL - Cile 2
EU - Europa 2
JP - Giappone 2
NL - Olanda 2
GR - Grecia 1
ID - Indonesia 1
RO - Romania 1
TW - Taiwan 1
Totale 5.038
Città #
Jacksonville 428
Chandler 380
Dublin 282
Dearborn 220
Southend 186
Princeton 158
Izmir 144
Nanjing 133
Beijing 85
Wilmington 72
Cambridge 69
Nanchang 48
Ashburn 40
Chieti 40
Singapore 36
Shenyang 30
Ann Arbor 29
Tianjin 29
Kunming 28
Altamura 27
Houston 24
Hebei 23
Jinan 21
Rome 19
Boardman 18
Woodbridge 18
Grevenbroich 16
Jiaxing 16
Mountain View 14
Bologna 13
Milan 12
Pescara 12
Trento 11
Guangzhou 10
Naples 10
Vienna 10
Falls Church 9
Brussels 8
Changsha 8
Hangzhou 8
Ningbo 8
Verona 8
Florence 7
Norwalk 7
Seattle 7
Zhengzhou 7
Hefei 6
Lanzhou 6
Moscow 6
New York 6
Torino 6
A Coruña 5
Campagna 5
Changchun 5
Forlì 5
Fuzhou 5
Gorle 5
Haikou 5
Helsinki 5
Los Angeles 5
Palermo 5
Pune 5
Taizhou 5
Teramo 5
Toronto 5
Auburn Hills 4
Augusta 4
Bari 4
Brno 4
Macerata Campania 4
Monmouth Junction 4
Munich 4
Redwood City 4
Sant'Anastasia 4
Ardabil 3
Asiago 3
Bolzano 3
Campobasso 3
Cossato 3
Dong Ket 3
Genoa 3
L'aquila 3
Lanciano 3
London 3
Macerata 3
Montesilvano 3
Napoli 3
Nocera Inferiore 3
Orange 3
Padova 3
Perugia 3
Philadelphia 3
Pontelandolfo 3
Rimini 3
Salerno 3
San Mateo 3
Terranuova Bracciolini 3
Turin 3
Washington 3
Alfonsine 2
Totale 3.001
Nome #
Dall'azione alla parola: origine e sviluppo dei gesti 146
Il bambino in classe. Aspetti teorici e strumenti di valutazione. 127
Brain activity modulation during the production of imperative and declarative pointing 116
Correlati neurali del pointing dichiarativo e rischi estivo 107
Relationships between regulatory temperament dimensions and self-regulatory behaviors at 4 and 6 months of age 93
The influence of early temperament on language development: The moderating role of maternal input 91
Comunicazione e strategie metacognitive in soggetti con DSA 89
It is a matter of how you say it: Verbal content and prosody matching as an index of emotion regulation strategies during the Adult Attachment Interview 87
The role of general dynamic coordination in the handwriting skills of children 86
L'osservazione del comportamento infantile 85
Sviluppo delle relazioni sociali e costruzione della persona 85
Mother and child in synchrony: Thermal facial imprints of autonomic contagion 85
Correlati magnetoencefalografici dell'intenzione del gesto di indicare 84
Osservare e valutare il comportamento del bambino 84
A observacao do comportamento de crianca 83
La Psicologia dello sviluppo 83
Relazioni fra dimensioni affettive e comportamenti regolatori nel primo anno di vita 80
L'osservazione del bambino nel contesto educativo 78
Developmental trajectories for mother-infant co-regulation in the second year of life 78
Behavioral and facial thermal variations in 3-to 4-month-old infants during the Still-Face Paradigm 78
Mother–infant co-regulation in dyadic and triadic contexts at 4 and 6 months of age 75
Osservare e valutare il comportamento infantile 74
The Autonomic Signature of Guilt in Children: A Thermal Infrared Imaging Study 74
Facial imprints of autonomic contagion in mother and child: A thermal imaging study 74
Chi ha paura delle neuroscienze? 73
A longitudinal examination of the transition to symbolic communication in the second year of life 72
Mom feels what her child feels: thermal signatures of vicarious autonomic response while watching children in a stressful situation 72
Analisi dell'interazione sociale 70
New Insight on Motor Behavior: The Link Between the Hopping Task and the Tracing Performance as Hint of Gross and Fine Motor Functions 70
Class inclusion versus quantifiers comprehension tasks: an experimental study with school-aged children 70
La costruzione dell’intersoggettività: dalla coregolazione all’attenzione condivisa 69
Do you know what I mean? Brain oscillations and the understanding of communicative intentions 69
The Pointing–Vocal Coupling Progression in the First Half of the Second Year of Life 69
Trajectoires dèveloppementales et individuelles de la transition vers la communication symbolique 68
Infant-directed speech as a simplified but not simple register: A longitudinal study of lexical and syntactic features 68
Psychological and Physiological Processes in Figure-Tracing Abilities Measured Using a Tablet Computer: A Study with 7 and 9 Years Old Children 67
Object exploration in extremely preterm infants between 6 and 9 months and relation to cognitive and language development at 24 months 67
L'osservazione del bambino 66
L'influenza sociale nella prima infanzia 66
Psicologia dello sviluppo 66
Lo sviluppo del contesto 65
Livelli di condivisione dell'attività nell'interazione madre-bambino 64
Il contributo delle relazioni genitore-bambino e bambino-bambino allo sviluppo sociale nella prima infanzia 64
Come presentare uno schema di codifica 64
Children's understanding of communicative intentions in the middle of the second year of life 64
Day care experience and children's social development 63
La conoscenza degli oggetti da parte del bambino: ruolo della familiarità e dell'intervento materno 63
Cooperazione versus coesione: due funzioni dell'interazione 63
L'attività condivisa madre-bambino nel secondo anno di vita: interventi materni e risposte del bambino 63
Dall’azione all’indicare tra 9 e 18 mesi d’eta’: due contesti comunicativi a confronto. 63
Reunion Patterns in the Still-Face Paradigm as Predicted by Maternal Sensitivity and Dyadic Coordination 63
Per una ridefinizione dello studio della competenza sociale infantile 62
Shared focus in mother-infant joint activity in the second year of life 61
Funzione cooperativa e funzione interpersonale nelle interazioni tra bambini 61
Il ruolo delle variabili materne nello sviluppo socio-affettivo precoce in condizioni tipiche e di rischio 61
Paradigmi di ricerca e sistemi di codifica negli studi sull’interazione madre-bambino 60
Correlati elettrofisiologici el processa mento della relazione sguardo-oggetto nel primo anno di vita 60
Day care experience and free play behavior in preschool children 57
Traiettorie evolutive nella transizione alla comunicazione simbolica: uno studio longitudinale intensivo 56
Il comportamento nel contesto. Al di là del paradigma interazionista 56
Maternal scaffolding of child combinatory ability in the period from one- to two-word speech. 56
La prospettiva socio-culturale: una lettura critica dei lavori della I^ Conferenza per le ricerche socioculturali 55
Patterns of emotion regulation at two years of age: associations with mothers’ attachment in a fear eliciting situation 53
Story telling in day care 51
Antecedenti materni delle strategie di regolazione emotiva: uno studio longitudinale da 14 a 24 mesi 51
Infant manipulative actions upon customary and uncustomary objects in independent and joint activity 49
Object engagement and manipulation in extremely preterm and full term infants at 6 months of age 49
Osservazione 46
La comunicazione prelinguistica 45
Cross-linguistic developmental consistency in the composition of toddlers’ internal state vocabulary: Evidence from four languages 45
Studying cross-cultural differences in temperament in toddlerhood: United States of America (US) and Italy 44
Le interazioni tra bambini nei primi tre anni di vita 42
Motor acts and communicative gestures from 9 to 18 months of age in imperative and declarative context: tracing the origin and development of pointing, 40
Il gesto di indicare: per sé o per gli altri 36
Mind-mindedness and parenting stress: A cross-sectional study in a cohort of mothers of 3-month-old full-term and preterm infants 27
Verbal - prosodic association when narrating early caregiving experiences during the adult attachment interview: differences between secure and dismissing individuals 24
Alpha and theta brain activity in 9-month-old infants during a live referential gaze paradigm 21
Maternal Mind-Mindedness During the First Year of Life: Developmental Trajectories and Moderators 14
Emotion Regulation in Toddlerhood: Regulatory Strategies in Anger and Fear Eliciting Contexts at 24 and 30 Months 10
The interplay between parenting and environmental sensitivity in the prediction of children's externalizing and internalizing behaviors during COVID-19 7
Totale 5.242
Categoria #
all - tutte 17.044
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 17.044


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.185 292 82 6 47 100 136 223 101 30 50 104 14
2020/2021496 81 9 74 18 51 94 10 10 21 64 39 25
2021/2022306 6 1 1 63 17 10 16 24 28 14 34 92
2022/20231.077 87 100 66 126 101 229 73 93 149 12 22 19
2023/2024478 37 20 28 18 16 99 93 34 17 24 29 63
2024/202567 67 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 5.242