CECCATELLI, CRISTIANA

CECCATELLI, CRISTIANA  

DIPARTIMENTO DI SCIENZE FILOSOFICHE, PEDAGOGICHE ED ECONOMICO-QUANTITATIVE  

Mostra records
Risultati 1 - 9 di 9 (tempo di esecuzione: 0.024 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Analysis of the intercorrelation among self-esteem, effective learning and disorder of relationship in a group of peers: an application of the LISREL model in the Primary School 2011 Ceccatelli, Cristiana; DI BATTISTA, Tonio
Best practices to improve the learnig of statistics: the case of the National Olympics of Statistic in Italy 2013 Ceccatelli, Cristiana; DI BATTISTA, Tonio; Fortuna, Francesca; Maturo, Fabrizio; Maturo, Fabrizio
Burnout, learning and self-esteem at school: an empirical study 2012 Ceccatelli, Cristiana; DI BATTISTA, Tonio; Fortuna, Francesca
Career paths in a gender perspective: an application of multilevel IRT models 2011 DI BATTISTA, Tonio; DI ZIO, Simone; Ceccatelli, Cristiana; Marianacci, Raffaella
Lisrel model for a confermatory analysis: relationship between low self-worth level and victim of bullying 2010 Ceccatelli, Cristiana; Marianacci, Raffaella; Tateo, Armando; DI BATTISTA, Tonio
Lisrel model for a statistical analysis of "bullying": prevention and education 2010 Ceccatelli, Cristiana; Marianacci, Raffaella; Tateo, Armando
L’Item  Response  Theory  come  strumento  di valutazione delle eccellenze nella scuola 2013 Ceccatelli, Cristiana; DI BATTISTA, Tonio; Fortuna, Francesca; Maturo, Fabrizio
MOTIVAZIONE, APPRENDIMENTO E VALUTAZIONE NELLA SCUOLA SECONDARIA DI II GRADO: IL CASO DELLE OLIMPIADI NAZIONALI DI STATISTICA 2013 DI BATTISTA, Tonio; Mignani, S.; Ceccatelli, Cristiana
The relationship between self-esteem and the effective learning: a case of study in primary school 2011 Ceccatelli, Cristiana; DI BATTISTA, Tonio