CECCATELLI, CRISTIANA
CECCATELLI, CRISTIANA
DIPARTIMENTO DI SCIENZE FILOSOFICHE, PEDAGOGICHE ED ECONOMICO-QUANTITATIVE
Analysis of the intercorrelation among self-esteem, effective learning and disorder of relationship in a group of peers: an application of the LISREL model in the Primary School
2011-01-01 Ceccatelli, Cristiana; DI BATTISTA, Tonio
Best practices to improve the learnig of statistics: the case of the National Olympics of Statistic in Italy
2013-01-01 Ceccatelli, Cristiana; DI BATTISTA, Tonio; Fortuna, Francesca; Maturo, Fabrizio; Maturo, Fabrizio
Burnout, learning and self-esteem at school: an empirical study
2012-01-01 Ceccatelli, Cristiana; DI BATTISTA, Tonio; Fortuna, Francesca
Career paths in a gender perspective: an application of multilevel IRT models
2011-01-01 DI BATTISTA, Tonio; DI ZIO, Simone; Ceccatelli, Cristiana; Marianacci, Raffaella
Lisrel model for a confermatory analysis: relationship between low self-worth level and victim of bullying
2010-01-01 Ceccatelli, Cristiana; Marianacci, Raffaella; Tateo, Armando; DI BATTISTA, Tonio
Lisrel model for a statistical analysis of "bullying": prevention and education
2010-01-01 Ceccatelli, Cristiana; Marianacci, Raffaella; Tateo, Armando
L’Item Response Theory come strumento di valutazione delle eccellenze nella scuola
2013-01-01 Ceccatelli, Cristiana; DI BATTISTA, Tonio; Fortuna, Francesca; Maturo, Fabrizio
MOTIVAZIONE, APPRENDIMENTO E VALUTAZIONE NELLA SCUOLA SECONDARIA DI II GRADO: IL CASO DELLE OLIMPIADI NAZIONALI DI STATISTICA
2013-01-01 DI BATTISTA, Tonio; Mignani, S.; Ceccatelli, Cristiana
The relationship between self-esteem and the effective learning: a case of study in primary school
2011-01-01 Ceccatelli, Cristiana; DI BATTISTA, Tonio